Terminal Pasageri Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav
Categorie
Proiectare Inginerie Geotehnică
Domeniu
Aeroporturi
Locație
Brașov
Data publicării
10 septembrie 2020
Categorie
Proiectare Inginerie Geotehnică
Domeniu
Aeroporturi
Locație
Brașov
Data publicării
10 septembrie 2020
Adresa
Arhitect
Dorin Ștefan Birou de ArhitecturăAntreprenor
Bog'Artclient
Consiliul Judeean Brașovinginer instalații
UTI Grup SAAcoperișul metalic este format din grinzi principale IPE600, pane IPE400 și un sitem de contravântuiri orizontale format din țevi rectangulare. Pe zona fațadei este prevăzută o consolă aparentă de aproximativ 12,00 m, vârful căreia reazemă pe o serie de arce ce transmit încărcarea către un sistem de fundații izolate.
Corpul secundar are sistemul structural format din cadre de beton armat formate din stâlpi de 60×60 cm si grinzi de 40×80 cm, cu placa de beton armat de 15 cm. Forțele seismice sunt preluate de cadrele din beton armat pe direcția longitudinală, iar pe direcție transversală de un sistem de contravantuiri în ”X” dispuse pe cadrele de capăt care sunt formate din stâlpi de 60×60 cm din beton armat rigid și grinzi metalice.
Infrastructura este alcătuită din structura de rezistență orizontală și verticală a subsolului și de sistemul de fundare. În zona corpului principal, structura de rezisteță a infrastructurii este alcătuită din planșeul de peste subsol realizat în soluție de dală post-tensionată cu grosimi cuprinse între 25÷30 cm ce reazemă pe pereții de contur de 30 cm și pe stâlpi din beton armat de 60×80 cm. Pentru zonele cu deschideri foarte mari (14,40 m) s-au introdus rânduri suplimentare de stâlpi din beton armat de 60×60 cm ce se dezvoltă doar pe înălțimea subsolului. Clădirea va fi fundată direct prin intermediul unui radier general. Radierul din beton armat va fi realizat la cota -4,28 m față de cota ±0,00 și va avea o grosime de 60cm. Având în vedere amplasarea construcției pe teren, precum și adâncimea de fundare, săpătura se va realiza în soluția de săpătură taluzată pe toate laturile, cu panta de 2:3. Local, pentru zonele de bașe de lifturi, și în zona tunelului de fuga ALA și zone ce se învecinează cu clădirea punctului de control se va realiza săpătură verticală sprijinită cu palplanșe metalice.